В.О.Сухомлинський: "Виховуючи свою дитину, ти виховуєш себе".
Батькам майбутніх першокласників
2021/2022 навчальний рік
НАКАЗ директора школи від «08» лютого 2022 р. № 43 "Про прийом дітей до першого класу 2022/2023 навчального року"https://docs.google.com/document/d/1-QWRy-rrJkmLMfco0bxo2K2OCrKUqFQT/edit?usp=sharing&ouid=101582659094022687522&rtpof=true&sd=true
ПЕРШІ ЗБОРИ. ЗНАЙОМСТВО З БАТЬКАМИ УЧНІВ-ПЕРШОКЛАСНИКІВ
Завдання зборів:
1. Познайомити батьків із педагогом, школою, адміністрацією й один з одним.
2. Допомогти родині підготуватись до навчання дитини в першому класі.
План проведення зборів
I. Знайомство з директором школи та шкільною адміністрацією.
II. Представлення педагога, який буде працювати з класом.
III. Екскурсія шкільною будівлею.
ІV. Анкетування батьків із теми зборів.
V. Самопредставлення - візитна картка родини.
Хід зборів-зустрічі
І.Вступне слово вчителя.
Шановні татусі й мами, дідусі та бабусі, усі дорослі, які прийшли на першу зустріч зі школою, поріг якої переступлять у вересні ваші малята!
Сьогодні ми оголошуємо вас і себе членами однієї великої команди корабля за назвою «Школа». Наше плавання починається сьогодні, а закінчується через одинадцять років. Стільки ми будемо разом, а поки наш корабель буде плисти океаном знань, ми будемо переживати шторми та бурі, смутки та радості. Хочеться, щоб це плавання було цікавим, радісним і значущим у житті кожної дитини та кожної родини.
Як навчитись переборювати труднощі, як навчити падати, набиваючи якнайменше шишок, де одержати консультацію, що вичерпує відповідь на нерозв'язне запитання - про все це можна довідатись у кабінеті заступника директора з навчально - виховної роботи..
ІІ. Презентація « Знайомство зі школою».
ІІІ. Самопрезентація вчителя
Розповідь про себе, про вибір професії педагога.
Розповідь про своїх учнів-випускників, про плани на майбутнє в роботі з новим класом.
IV. Самопрезентація родин
План самопрезентації родини
1. Прізвище, ім'я, по батькові батьків.
2. Вік батьків, день народження родини.
3. Інтереси, захоплення родини.
4. Традиції та звичаї родини.
V. Поради батькам
Наприкінці зустрічі кожна родина одержує наказ у вигляді сувою, в якому записані закони виховання дитини в родині.
VI. Анкетування батьків
Конспекти занять з дошкільнятами
1. ПІЗНАВАЛЬНИЙ РОЗВИТОК. «У СВІТІ ПРИРОДИ»
Тема. Рослини найближчого оточення: дерева, кущі, трав'янисті рослини
Мета:ознайомити дитину з різними видами дерев, кущів, трав'янистих рослин; учити розпізнавати рослини за будовою, місцем зростання, назвою; розвивати пам'ять і словниковий запас дітей з теми.
ХІД ЗАНЯТТЯ
- ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
- ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ ЗАНЯТТЯ
- РОБОТА НАД ТЕМОЮ ЗАНЯТТЯ
1. Розглядання з дітьми в книжках різних малюнків дерев, кущів, трав'янистих рослин
2. Гра «Екскурсовод» (дитина називає рослини, їх назви, де вони ростуть)
3. Розглядання будови рослин (підведення дітей до висновку, що всі рослини різняться за будовою)
- Визначення місця зростання, значення, яке вони мають для природи і життя людини
IV. ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ
Гра «Кожній рослині своє місце»
На аркуші паперу розкладено підготовлені малюнки: спочатку малюнки трав'янистих рослин, а потім - кущів, дерев.
Очікувані результати: дитина під час прогулянок уміє розпізнавати 3-5 (і більше)видів дерев, кущів, трав'янистих рослин, називати їх; пояснює, яке значення вони мають у природі та у житті людей.
2. ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИЙ РОЗВИТОК. ОБРАЗОТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ
Тема. Малюємо композицію «На гостину до парку» олівцями
Мета:учити дитину малювати олівцями дерева різних форм, кущі, трав'янисті рослини; формувати вміння виконувати малюнок у певній послідовності,
розташовувати у просторі, створювати власні образи; розвивати бажання займатися образотворчою діяльністю.
ХІД ЗАНЯТТЯ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Залучення дитини до організації робочого місця:
- прибери все зайве з робочого стола;
- перед собою розташуй альбом;
- праворуч від альбому поклади коробку з олівцями.
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ ЗАНЯТТЯ
ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ЗАНЯТТЯ
1. Перегляд малюнків чи репродукцій у комп'ютерному режимі, дитячих журналах, книгах із зображенням пейзажів
- Обговорення з дитиною первинних вражень від переглянутого матеріалу
- Планування послідовності виконання малюнка
Інструктаж
- Малюй одразу кольоровими олівцями, олівець сильно не натискай, предмети малюй прямими та похилими лініями.
- Придивись уважно до форми стовбура та гілок: стовбур - найтовстіша частина дерева. Гілки розташовані вздовж ствола і тягнуться догори. Найтовстіша частина стовбура знаходиться біля землі, а найтонша - на верхівці. Найкоротші гілки розташовані ближче до верхівки, а найдовші - ближче до стовбура.
- Малюй стовбур згори донизу похилими лініями, гілки малюй від стовбура в різні боки так, аби біля стовбура вони були ширшими. Галуззя малюй тонкими лініями,
- Малюй траву, квіти тонкими лініями.
4. Допомога дитині у виконанні малюнка, (за потреби спочатку спробуйте вести руку дитини, а потім дитина сама продовжить роботу
IV. ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ
1. Бесіда
- Чи сподобалося дитині малювати?
- Які предмети було малювати легко, які - важко?
2. Словесне оцінювання роботи
Хвалю дитину за старанність, наголошую на тому, що потрібно було б зробити охайніше, краще.
3. Розміщення малюнка в умовному місці, що буде його особистою виставкою
Очікувані результати: дитина із задоволенням збагачуватиме виставку своїми роботами і презентуватиме їх гостям, родичам, друзям.
3. ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК. ДИТЯЧИЙ ТУРИЗМ
Тема. Прогулянка в шкільний сад
Мета:активізувати рухову активність дитини; формувати уявлення дитини про прогулянку як вид діяльності, що ефективно впливає на здоров'я і фізичний розвиток; закріплювати знання з уміння розпізнавати у природі різні види рослин; спостерігати за формою, кольором листя; розвивати знання про природне довкілля тієї місцевості, де проживає дитина.
ХІД ЗАНЯТТЯ
- ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
· ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ЗАНЯТТЯ
1. Спільне планування маршруту
III. ПЕРЕХІД ДО МІСЦЯ ЗУПИНКИ
IV. ЗУПИНКА НА ГАЛЯВИНІ
1. Повідомлення правил поведінки на природі
- Не галасуй.
- Не ламай гілочки на деревах і кущах.
- Не куштуй плоди з кущів та гриби.
- Будь спостережливим і культурним, адже ти у саду в гостях.
- Спостереження за різними видами рослин, їх формою, кольором листя
- Збирання матеріалу для міні-гербарію
V. ВІДПОЧИНОК
- Міні-пікнік
- Спільне з дитиною прибирання місця відпочинку
- Аналіз діяльності
Хвалю дитину за вміння дослухатися до моїх порад, допомогу.
VI. ПОВЕРНЕННЯ ДО КЛАСНОЇ КІМНАТИ
Очікувані результати: фізичний розвиток дитини, позитивні емоції.
4. МОВЛЕННЄВИЙ РОЗВИТОК. НАВЧАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ГРАМОТИ
Тема. Ознайомлення з основними одиницями мовлення «звук», «слово»
Мета: сформувати уявлення про слово як основну одиницю мовленнєвого спілкування; учити визначати на слух перший звук у словах; вправляти добирати слова зі звуком [а]; розвивати вміння слухати.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ЗАНЯТТЯ
1. Бесіда за малюнком, на якому намальовано предмети, у вимові яких є звук [а]
- Які предмети намальовано на малюнку? (Лелека, ананас, возик, апельсин, акула, автобус, ромашка, сова)
- Ви вимовили слова. Чи завжди ви вміли говорити слова? Немовлятами ви вимовляли тільки звуки. Щоб попросити апельсин, ви на нього вказували пальчиком. Що промовляли? (Звук [а-а-а])
- Чому саме звук [а-а-а]? (Слово починається на цей звук).
- Коли ви бачили автобус, ви також промовляли звук [а-а-а]. Така сама історія і з акулою, автобусом. Зрештою мама заплуталася, що і коли хоче її дитина, і почала вчити її вимовляти й інші звуки в словах (наприклад: акула [а], [к], [у], [л], [а]).
- Отже, всі слова складаються зі звуків. Визначмо, з яких звуків складається слово ананас ([а], [н], [а], [н], [а], [с]).
- Розгляньмо уважно ще раз малюнок і повторімо назви слів, що починаються зі звука [а]. (Ананас, акула, автобус.)
- А чому намалювали ромашку, сову, шляпу, бандуру, кавун? (У цих словах також є звук [а]).
- Чи є звук [а] в слові візок? Яким звуком починається слово візок?Які ще слова починаються звуком [в]? (Відро, віник, віночок, вишня...)
- З якою метою ми розглядали сьогодні цю ілюстрацію? (Училися називати слова і вимовляти звуки в словах)
- Якого висновку дійшли? (Усі слова складаються зі звуків.)
ІІІ. ПІДСУМОК
· Граємо з м'ячиком у слова
Гра « Я починаю, а ти продовжуй!»
Кидати м'ячик і називати своє ім'я. Наступний раз кидати м'ячик і називати перший звук свого ім'я. Далі, кидаючи м'ячика, називати слова, що починаються звуком [а]. Можна називати слова, у яких є звук [а].
6 правил батькам майбутнього першокласника
Введіть підзаголовок тут
Ці 6 порад психолога допоможуть полегшити адаптаційний період першокласника в школі, а також підкажуть батькам правильну лінію поведінки на цьому новому етапі життя.
- Зберігайте спокій і впевненість в тому, що все буде добре. Звичайно, кожна мама чи тато хвилюються за свою дитину, особливо в такий відповідальний момент - перший раз в перший клас. Але пам'ятайте, що саме своїм настроєм і своїми думками, ми формуємо у дитини установку на майбутнє навчання в школі. Тому намагайтесь продемонструвати дитині свою впевненість в тому, що все буде добре, свій спокій і віру в сина/дочку. Ні в якому разі не лякайте дитину школою, стримуйте свої побоювання і острахи. Просто вірте в свою дитину і сприймайте її такою, як вона є.
- Формуйте позитивне ставлення до школи і вчителів, але водночас будьте чесними. Не варто ідеалізувати школу, говорячи, що там буде безмежно весело, цікаво, захоплююче. Слід говорити правду про можливі труднощі, про необхідність слухати вчителя, виконувати інструкції, які інколи не подобаються. Але обов'язково переконуйте дитину в тому, що все буде добре, що вона справиться, зможе знайти те, що їй до душі, знайде друзів і отримає радість від пізнання нового.
- Завжди позитивно відзивайтеся про школу і вчителів. Діти в такому віці все ще дуже залежні від батьківської думки. Вони складають свою думку, своє враження про щось нове (в даному випадку про школу) на основі висловлювань і ставлень батьків. Тому, якщо ви хочете, щоб вчитель став авторитетом для вашого першокласника, ніколи не говоріть поганого про нього при дитині. Це сприятиме гарній поведінці дитини в школі і додасть мотивації до навчання.
- Уникайте додаткових стресів і навантажень. Ніколи не відправляйте дитину одночасно в перший клас і якусь секцію або гурток. Початок навчання у школі і так є серйозним стресом для 6-7-річних дітей. Тому, якщо заняття спортом і музикою здаються вам необхідною частиною виховання вашої дитини, почніть водити її туди за рік до початку навчання або після того, як дитина адаптується. Повноцінний відпочинок на цьому етапі дуже важливий. Тому нехай дитина проводить більше вільного часу на свіжому повітрі, граючись з друзями.
- Слідкуйте за режимом дня і повноцінним харчуванням. Розпорядок дня, який не змінюється, допоможе дитині швидше адаптуватися до нових умов. Якщо ваш першокласник - шестирічка, то бажаний і денний сон хоча б на одну годину. Особливо зверніть увагу на харчування дитини. У її раціоні повинні бути присутніми білки (м'ясо, риба, сир, яйця), молочні продукти, вершкове і рослинне масло, свіжі овочі і фрукти, соки. Організм зараз як ніколи потребує додаткової енергії, адже справитися і пристосуватися до нових умов - досить серйозне завдання.
- Будьте особливо уважними до почуттів дитини в перші місяці. Не пропускайте труднощі, які можливо, виникнуть у дитини. Слухайте сина/дочку, говоріть про школу, про події, про почуття. Намагайтеся разом знаходити шляхи, розповідайте про себе в шкільні роки. Будьте з дитиною більш терплячими і чуйними, щоб вона відчувала спокій і підтримку вдома.
Десять заповідей для батьків майбутнього першокласника
Починайте "забувати" про те, що ваша дитина маленька. Давайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов'язків. Зробіть це м'яко: "який ти в нас уже великий, ми навіть можемо довірити тобі помити посуд".
• Визначте загальні інтереси. Це можуть бути як пізнавальні інтереси (улюблені мультфільми, казки, ігри), так і життєві (обговорення сімейних проблем).
• Залучайте дитину до економічних проблем родини. Поступово привчайте порівнювати ціни, орієнтуватися в сімейному бюджеті (наприклад, дайте гроші на хліб і на морозиво, коментуючи суму на той і на інший продукт).
• Не лайте, а тим більше - не ображайте дитини в присутності сторонніх. Поважайте почуття й думки дитини. На скарги з боку навколишніх, навіть учителя або вихователя, відповідайте: "Спасибі, ми обов'язково поговоримо на цю тему".
• Навчіть дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникли з однолітками і дорослими. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так ви зможете сформувати в неї правильну життєву позицію.
• Постійно говоріть з дитиною. Розвиток мовлення - запорука гарного навчання. Були в театрі (цирку, кіно) - нехай розповість, що більше всього подобалося. Слухайте уважно, ставте запитання, щоб дитина почувала, що це вам цікаво.
• Відповідайте на кожне запитання дитини. Тільки в цьому випадку її пізнавальний інтерес ніколи не вгасне.
• Постарайтеся хоч іноді дивитися на світ очима вашої дитини. Бачити світ очима іншого - основа для взаєморозуміння.
• Частіше хваліть вашу дитину. На скарги про те, що щось не виходить, відповідайте: "Вийде обов'язково, тільки потрібно ще раз спробувати". Формуйте високий рівень домагань. І самі вірте, що ваша дитина може все, потрібно тільки допомогти. Хваліть словом, усмішкою, ласкою й ніжністю.
• Не будуйте ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, що вони не завжди розумні. Завжди пояснюйте причини ваших вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу.
Повага до дитини зараз - фундамент шанобливого ставлення до вас тепер і в майбутньому.
ВІТАЛЬНЕ СЛОВО ДО ПЕРШОКЛАСНИКІВ
Мій дорогий перший клас!
Виступ першокласників.
- Небо чисте, голубе,
Гарно так навколо.
Осінь, як я ждав тебе ,
Щоб іти до школи.
2. Ми сьогодні прокидались
Уночі разів багато,
Через те, що так боялись
запізнитися на свято.
3. Я сьогодні йшла до школи,
Встала рано, як ніколи.
4. Швидше мамо, швидше, тату,
Скільки можна вас чекати?
Я ж іду не в дитсадок,
А на перший свій урок.
5. Ми до школи всі збирались,
щоб попасти в перший клас.
Наші мами хвилювались
І вели за руки нас.
- Скоро піснею заллється
У шкільнім дворі дзвінок.
І урочисто почнеться
Вперше справжній наш урок.
7Я біжу бігцем до школи,
В ній я ще не був ніколи.
Йдуть зі мною мама й тато,
То для них велике свято.
8. Гарно тут, всього доволі.
всі веселі і не б'ються
Тільки є поважні тьоті,
Що учительками звуться.
9. А директор , ніби, добра.
Тож я дуже прошу вас,
Ну хоча б іще бабусю,
А як можна то і тата
зарахуйте в перший клас.
10. На дванадцять вчитись буду,
Все на світі вивчу я .
І встигати стану всюди,
Щоб отримати знання
Ой. Веселе свято в нас.
Я іду у перший клас.
В мене квіти у руках,
В мене ранець на плечах.
Ще учора ми були
Лиш маленькі діти,
. А сьогодні школярі -
Цікавіше жити.
.
скільки змін тепер у нас,
І нового стільки -
Скоро підем в перший клас
Зароблять оцінки.
В цей чудовий світлий ранок
Школярами ми стаєм.
. Старшокласникам говорим
Знайте, ми не підведем.
. тож прийміть до себе нас,
У сім'ю у перший клас
1-й читець
Ми сьогодні прокидались
До світанку безліч раз,
Через те, що так боялись
Запізнитися у клас.
2-й читець
Я хвилююсь як ніколи,
Я хвилююся весь час.
Адже я прийшла до школи
В перший раз у перший клас.
3-й читець
Я біжу бігцем до школи,
В ній я ще не був ніколи,
Йдуть зі мною мама й тато -
То для них велике свято.
4-й читець
Скоро піснею заллється
У шкільнім дворі дзвінок -
Сповістить він, що почнеться
Вперше справжній наш урок.
5-й читець
Абетку школярика всю прочитаю,
А потім про славу козацьку згадаю,
Запам'ятаю назавжди історію роду
І буду гідним сином славетного народу.
6-й читець
Обіцяєм урочисто:
Будемо охайні, чисті,
І розумні, і кмітливі,
Дисципліновані, сміливі!
Гарні будем як ніколи -
Не посоромим свою школу.
Пісня
Літо швидко відбуяло, наче й не було,
Жовте листя закружляло за моїм вікном,
Скоро в небі закурличуть сиві журавлі,
І покличе нас дзвіночок на шкільний поріг!Приспів:
Здраствуй, школо, рідна школа,
Ти чекала нас!
Здраствуй, школо, рідна школа,
Ми йдемо у клас!Всі несуть до школи квіти й усмішки свої,
І ясніше сонце світить на усій землі,
І дзвенить дзвіночок щиро, наче в перший раз,
Дітвора мала й щаслива йде у перший клас!Приспів. (2)Ми йдемо у клас!
Ми йдемо у клас...
Небо чисте, голубе,
Гарно так навколо.
Осінь, як я ждав тебе ,
Щоб іти до школи.
Я
хвилююсь як ніколи,
Я хвилююся весь час.
Адже я прийшла до школи
В перший раз у перший клас.
Я біжу мершій до школи,
В ній я ще не був ніколи
Йдуть зі мною мама й тато,
То для них велике свято.
Ми сьогодні
прокидались
До світанку безліч раз,
Через те, що так боялись
Запізнитися у клас.
. Ми до школи всі збирались,
щоб попасти в перший клас.
Наші мами хвилювались
І вели за руки нас.
Скоро піснею заллється
У шкільнім дворі дзвінок -
Сповістить він, що почнеться
Вперше справжній наш урок
Скільки змін тепер у нас,
І нового стільки-
Скоро підем в перший клас
Зароблять оцінки.
Гарно тут, всього доволі.
всі веселі і не б'ються
Тільки є поважні тьоті,
Що учительками звуться.
. А директор , ніби, добра.
Тож я дуже прошу вас,
Ну хоча б іще бабусю,
А як можна то і діда
зарахуйте в перший клас.
На дванадцять вчитись буду,
Все на світі вивчу я .
І встигати стану всюди,
Щоб отримати знання
Абетку школярика всю прочитаю,
А потім про славу козацьку згадаю,
Запам'ятаю назавжди історію роду
І буду гідним сином славетного народу.
Старшокласникам говорим
Знайте, ми не підведем.
. тож прийміть до себе нас,
У сім'ю у перший клас
Обіцяєм урочисто:
Будемо охайні, чисті,
І розумні, і кмітливі,
Дисципліновані, сміливі!
Гарні будем як ніколи -
Не посоромим свою школу.
.