Дати дітям радість праці, радість успіху у навчанні, збудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності — це перша заповідь виховання.                                                                               У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні. Успіх у навчанні — єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися.                                        В.О. Сухомлинський

До річниці Василя Олександровича Сухомлинського

Співпраця двох класів, двох вчителів, двох шкіл: Марфівська - Богданівська
Співпраця двох класів, двох вчителів, двох шкіл: Марфівська - Богданівська

Створити колектив - початок справи,

триматися разом - шанс здійснення мети,

працювати єдиною командою - щастя творення успіху.

«Школа», слідуючи моді, можна розтлумачити так: широке коло однодумців, лідерів, активістів. Перебуваючи більшу частину свого дня, життя на роботі, ми розуміємо, що необхідно створити такі умови праці, щоб кожен член колективу почувався впевнено, щасливо, реалізовано. А якщо всі педагоги школи будуть доброзичливими, привітними, оптимістично налаштованими, то так само почуватимуть себе і діти.

В.О. Сухомлинський вважав, що в колективі всім буде добре і комфортно тоді, коли кожен член його почуватиме себе значущим. Від чого це залежить? Від вміння довіряти один одному і бути відвертими. А можливо це лише тоді, коли вчителі школи співпрацюватимуть за основними принципами:

- професіоналізм;

- пунктуальність;

- чесність;

- індивідуальний стиль, імідж;

- культура кожного.

Якими ж цінностями керується у своїй діяльності колектив Марфівської загальноосвітньої школи?

  • Цікава робота.
  • Активна життєва позиція.
  • Розвиток і пізнання.
  • Творчість
  • Бачення перспективи розвитку своєї школи.

На нашу думку, для того щоб заслужити моральне право називатися колективом, треба бути справжнього сівачами розумного, доброго, вічного.

Треба пам'ятати, що школа - не театр. Тут не можна грати роль вчителя, треба бути ним. Взірцем у своїй діяльності для нашого колективу є павлиський вчитель-добротворець - Василь Олександрович Сухомлинський, який за мету своєї діяльності ставив якісного кінцевого результату. Такий підхід, звичайно, вимагає особливих психологічних, педагогічних і організаційних умов, але саме він забезпечує максимальне розкриття творчого потенціалу і вчителя, і дітей.

Освітня діяльність нашого закладу почалася у 20-х роках минулого століття. До 1972-го року школа знаходилася у недобудованому приміщенні сільської церкви і була початковою, семирічною, восьмирічною (почергово). У лютому 1972 року - було переведено в нове приміщення, а згодом, у 1983 році, надано статус середньої. Та якою б школа не була, в якому приміщенні вона не містилася, колектив учителів повинен відчувати потяг до самовдосконалення, намагатися використовувати передовий педагогічний досвід, мріяти про школу майбутнього - заклад інтелектуального, духовного, фізичного розвитку особистості.

Часто згадую 1 вересня 1975 року. В цей день я вперше переступила поріг Марфівської школи. Мені було 7, їй - 3 роки і 8 місяців. Разом зі своєю школою я вчилася, дорослішала. Тоді для мене, маленької дівчинки, головним здавалося те, що школа нова, в класах затишно і тепло, а на подвір'ї буяють квіти. Нині, ставши керівником, розумію - головне в школі - люди, які все це створили, які тобі довіряють і йдуть за тобою.

Завдяки самовідданій, творчій праці колективу, школа сьогодні є справжньою лабораторією апробації педагогічної спадщини В. Сухомлинського в трансформації осмислення інноваційних технологій у навчально-виховному процесі.

Колись Ейнштейн вивів формулу успіху: «X + Y = успіх», де X - уміння працювати, Y - уміння мовчати.

Формула успіху нашого колективу дещо інша: «X + Y = успіх», де X - уміння працювати, Y - вміння любити людей і життя. А ще бути успішними нам допомагає прагнення іти на крок попереду від інших, бажання відкривати нове, намагання передбачати кінцевий результат.

Наша школа не схожа на інші тим, що ми живемо за принципами Сухомлинського, головним із яких є «Сьогодні - найважливіший день у нашому житті», наслідуємо великого Добротворця, впроваджуємо в практику роботи його неоціненну спадщину.

На сьогодні наша школа - загальноосвітній заклад І-ІІІ ступенів, що забезпечує дошкільну, початкову, базову і повну середню освіту; опорна у районі з питань вивчення і впровадження педагогічних ідей В. Сухомлинського, де виконується програма профільного навчання (технічний напрям); школа, на базі якої працює 8 гуртків: 2 платних, 6 - дякуючи ентузіазму та творчості вчителів; школа, де учень - центральна фігура навально-виховного процесу і є творчою обдарованою особистістю.

Кожен член шкільного колективу є і будівельником, і економістом, і садівником, і режисером, і лікарем; кожен відповідає за емоційну та моральну атмосферу в колективі.

Тому традиційними в нашій школі є зустрічі з колегами, бесіди на різну тематику з батьками, обговорення і вирішення проблем за круглим столом.

Таким чином, в життя основу життя нашого колективу лягли принципи:

  • мати власну гідність і поважати її в інших;
  • бути дипломатичним та тактовним;
  • уміти вести ділову бесіду та слухати співрозмовника;
  • бути суворим та вимогливим як до себе так і до інших;
  • підтримувати творчих та ініціативних колег;
  • спочатку любити та поважати, потім - учити та вимагати.

Щоб школа була успішною, колектив шанованим, треба бути успішним директором, гарним психологом. Адже не секрет, що сьогодні в управлінській діяльності ми зустрічаємося з безліччю проблем, подолати які допомагають допомога і підтримка оточуючих.

Мені пощастило, адже разом зі мною працюють люди, як імені довіряють, ідуть зі мною, зацікавлені у позитивному результаті нашої найголовнішої справи - вихованні майбутнього нашої країни.

Сьогодні всім своїм колегам хочу висловити побажання словами В. О. Сухомлинського: «Будь терплячим і уважним; відкритим і чесним. І тоді ти будеш успішним, а будь-які труднощі зможеш подолати легко і впевнено».    

УРОКИ МИСЛЕННЯ

До хорошого уроку учитель готується все життя. В.Сухомлинський

 

ДОСВІД ДОБРОТВОРЦЯ

Хто намагається розібратися в хорошому й поганому на своїх уроках, у своїх стосунках з вихованцями, той вже досягнув половини успіху. В.О. Сухомлинський

 

В.О.Сухомлинський про розвиток творчої особистості

Поважайте дитяче бажання бути хорошим, бережіть його як найтонший рух людської душі, не зловживайте своєю владою, не перетворюйте мудрості батьківської влади в деспотичне самодурство. (Василь Олександрович Сухомлинський)

 

Школа- не комора знань, а світоч розуму. Усі діти не можуть мати однакові здібності. І найважливіше завдання школи - виховання здібностей. 

                                                            В. О. Сухомлинський

 

© 2017 Марфівська філіяВсі права захищені.
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати